مهد کودک

مهد کودک

مهد کودک

مهد کودک

بازی آموزشی کودکان

بازی یکی از لذت‌بخش‌ترین و پر بار ترین فعالیت‌ها برای تمام سنین، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان است. می توان گفت کودکان از طریق بازی های آموزشی  و هیجان انگیز، زندگی آینده را تمرین می کنند. ویژگی های هر بازی و همچنین فواید آن در رشد کلی توانایی های ذهنی، جسمی، شخصیتی و اجتماعی کودک در تربیت کودک ایفای نقش مهم و تاثیرگذاری داشته است. با بکارگیری از وسایل و تجهیزات بازی کودکان به کودکان اجازه دهید راه خود را پیدا کنند، محیط اطراف خود را بشناسند و تجربه کنند.

 
یادگیری کودکان با بازی های آموزشی
کودکان نمی توانند تفاوت بین یادگیری و بازی را تشخیص دهند، به همین دلیل تمامی آموزه هایی که در این دوره فرامی گیرند، به راحتی می پذیرند و از انجام آن لذت می برند. در نظر داشته باشید برخی از والدین بر این باورند که با بمباران ذهن فرزندان خود با اطلاعات سطحی می توانند به آن ها در کشف و شکوفایی استعداد هایشان کمک کنند. در صورتی این روش باعث آسیی زدن به کودک می شود. پس در نتیجه خانواده ها می بایست امکان یادگیری از طریق بازی را برای فرزندانشان فراهم کنند.
 
 

بازی های آموزشی بر یادگیری کودک

بازی کردن  لذت بخش ترین فعالیت برای کودکان محسوب می شود. همچنین به عنوان طبیعی ترین روش برای یادگیری آن ها نیز به شمار می رود. اگر نگران یادگیری فرزند خود هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که روی بازی او سرمایه گذاری کنید. برای کودکان، یادگیری و بازی شگفتی زیادی دارد و نمی توان از تاثیر آن قافل شد. برای مثال با استفاده از اسباب بازی های پازل، خانه سازی و … می توانید او را تا حد زیادی برای خواندن و نوشتن آماده کنید.